Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

K39a16r77e71l 95B88o73h65á63č42e75k 1341967506704

Nebylo automatické, že se za příbuznými v zahraničí "pouštělo" :)

+1/0
21.9.2016 13:13

J87a28n 68Š69e14s64t74á54k 3358209299894

Tak to máš pravdu, mám dojem, že snad podle nějakého předpisu museli dostat aspoň minimální částku na cestu tuším že 20 dolarů, což byly taky peníze, zvláště v celkovém součtu, ale to se možná dalo pak řešit tak, že těch dvacet dolarů odevzdali na pasovce, a tak tam věděli, že za rok je můžou zase pustit:-) Pak taky museli mít zřejmě upraveny vztahy a zaplacený školy, ale to už jistě bylo předpokladem pro povolení sňatku. Docela vtipný pak bylo to, co jednou poznamenala tuším Adina Mandlová, že největší pomstu emigrantům vymyslel režim tehdy, když za nimi začal pouštět příbuzné- kteří je tam jezdívali vyžírat;-D

+1/0
21.9.2016 13:24

P60e21t93r 33N72ě62m76e94c 4235402632187

Stacilo napsat: "Nemám Horáčka rád", popř.:"Zeman je můj člověk".

0/0
21.9.2016 11:16

J27a88n 72Š98e54s81t92á96k 3858169459234

Horáčka mám na rozdíl od Zemana docela rád, jako jednoho z našich nejlepších textařů. To ovšem vůbec neznamená, že bych proti němu neměl mít žádné výhrady, pokud si myslím, že si v něčem nepočíná dobře.

+1/0
21.9.2016 12:56

V25i19k11t43o63r 61J52a61n75i98š 2234536698198

Jen faktická poznámka: Michal Horáček není a nebyl žádný papaláš, neboť nikdy nezastával žádnou funkci. V tomhle ohledu je tedy titulek zavádějící.

+1/0
20.9.2016 14:28

J13a71n 30Š55e56s56t63á59k 3528249919744

Na papaláše se pasoval tím rozhovorem v magazínu, kde projevil ztrátu smyslu pro realitu, což je typická papalášská vlastnost, a taky předpoklad pro funkce, které se už blíží:-)

0/−1
20.9.2016 15:38

V10i52k27t32o13r 54J74a79n18i62š 2614436408618

Na papaláše se nelze pasovat, papalášem (tj. vysokým funkcionářem) buďto jste, nebo nejste. Buďme v jazyce přesní, od toho se vše odvíjí.

0/0
21.9.2016 1:31

J87a12n 41Š27e75s28t39á45k 3788309769404

Byl jsem v jazyce přesný "čímž se pevně zařadil mezi ty, u kterých se projevuje absolutní ztráta smyslu pro realitu, což je nezbytný předpoklad k tomu, aby se jeden mohl u nás stát papalášem." neb jsem mluvil zatím o jeho splněných předpokladech, a jen jsem trošku předběhl v titulku, jako by už bylo po prezidentské volbě;-D

0/0
21.9.2016 13:08

M58i87l58a64n 66S85t51e88h60l98í43k 7530949683781

Já tedy na tom, že Horáček mohl cestovat na Západ díky provdané sestře ve Francii nic tak zvláštního nevidím. Má žena má provdanou sestru ve Skandinávii a za totáče za ní mohla jezdit, kdy se jí zachtělo. A nakonec i já, jako její manžel, jsem s ní mohl vycestovat na tzv. výjimku, což znamenalo, že jsem k výjezdu nepotřeboval devízový příslib - hlavní kámen úrazu při žádosti o vycestování na Západ, nebo do Jugoslávie. To, že si Horáček mohl vydělávat v e l k é peníze jako korespondent časopisů v Británii a Americe, mi ovšem připadá taky poněkud podivné - ledaže by tak činil jen při svých pobytech v zahraničí, pak je ale skutečně záhadou, jak to, že si toho nevšimla vševědoucí STB a nepřistřihla mu křidýlkla.

+1/0
20.9.2016 12:48

J89a10n 49Š19e85s24t93á68k 3618289349484

Tak rovněž na té vdané sestře nic extra nevidím, sám jsem pracoval asi 15 let v hotelu, a jestli se tam vdaly ven dvě holky ročně, tak to je spíš malej odhad, ale je to logický, holky pracovaly v obsluze či tak, znaly nějaký jazyk, hosta viděly ikskrát za den, takže ruka v rukávě byla hned, a že tam pak za nimi příbuzní jezdili, to každýmu připadalo normální. A je fakt, že to v tom směru u nás bylo mnohem jednodušší než v NDR, kde s tím dělali mnohem větší drahoty. Ale vadí mi na tom to, že Horáček dělá ze sebe chudáka na dně, přitom stačilo přivézt si z venku jednou či dvakrát za rok nějakou elektrotechniku, a dotyčnej si vydělal pomalu roční plat když to tady prostřelil, a že takových případů bylo. A to dopisování by mohl taky osvětlit, o čem psal, jestli o politice, sportu či kultuře? Protože na styk s m édii ze Západu byli estébáci obzvlášť hákliví

0/0
20.9.2016 13:34

M72i45l64a73n 95S55t72e94h85l30í53k 7950749913511

Tak jestli on tím dnem nemyslel spíše společenské, než existenční (ekonomické) dno.

0/0
20.9.2016 15:28

J10a87n 67Š87e31s17t49á48k 3458399209894

No s tím už Vás tady předběhl v diskusi pan Kočí:-) sám si to tedy nemyslím, na společenském dně tehdy byli třeba členové KSČ, kteří se často kradli na schůze jak zloději, aby se to moc v podniku o nich nevědělo, protože kdo byl v KSČ tak byl automaticky za vyčuránka, aspoň teda v Brně, v Praze to bylo možná jiné, neboť tam na ministerstvech a v pézetkách atd. byli v KSČ prakticky všichni, takže tam se to možná bralo jinak. Ale když tehdy Horáček třeba někam přišel a utrousil, že se právě vrátil z USA kde rok studoval, tak byl jistě za hvězdu. Prostě mám dojem, že fakt ze sebe dělá zbytečně nějakého skorodisidenta či co...

0/0
20.9.2016 15:47

V25i63k29t96o45r 41J47a77n52i95š 2354466968328

Stačí nahlédnout do Horáčkova wikihesla, ne? "Zájem o dostihy a studium chovu anglického plnokrevníka ho v polovině sedmdesátých let přivedly ke psaní pro zahraniční publikace; stal se korespondentem dostihových časopisů ve Velké Británii (British Racehorse), Austrálii (Racetrack) a v USA (Thoroughbred Record). Ocenění novinářskou cenou (1982) mu napomohlo k zisku stipendia naWorld Press Institute (Macalester College, St.Paul, Minnesota), které absolvoval v roce 1984."

0/0
21.9.2016 1:32

J72a91n 68Š55e53s44t93á72k 3938809929394

No výborně, takže ten rozhovor v MFD byl vlastně zbytečný. Stačilo tam napsat Michal Horáček a dát link na Wikipedii;-D Nezlobte se, ale pokud se věnuje někomu šest aktuálních stránek, tak bych očekával, že nebudu muset šťourat po netu, abych si udělal základní obrázek. I když chápu, proč to tam nebylo zmíněno - zřejmě aby se zbytečně nepřipomínaly ty sázkové aktivity.

0/0
21.9.2016 13:01

M12i40l32o96š 29D44v85o64ř56á40č66e32k 2175638360234

Zajimave cteni.

0/0
20.9.2016 12:39

J98a14n 61Š31e89s98t43á57k 3798889849754

Tak jsem rád, že jsem i podle Vás neťukal na klávesnici zbytečně:-)

0/0
20.9.2016 13:35

M94i52r69o47s14l16a38v 17K55u55l76h90a60v41ý 5749422341

R^ Dobrý pohled z jiné strany; téma je však na min. třídenní kongres.

+1/0
20.9.2016 11:40

J45a48n 88Š18e79s73t89á28k 3708499139964

To jo, ale třeba v roce 1990 by na to bylo třeba kongresu nejmíň měsíčního, tehdy ovšem měli všichni úplně jiný starosti. No a za dalšího čtvrt století to bude zajímat už jen dva premianty, studenty historie. ;-D

0/0
20.9.2016 11:45
Foto

L73e26o39n58t19ý69n14a 70C29h28v11á34t29a67l52o36v70á 1703575346

Řekla bych, že jste to vůbec nepochopil. Skutečně žil na dně, protože neměl jistotu stálého zaměstnání, dokonce neměl jistotu, že by ho kdy někdo zaměstnal, což je v současné době právě to nejvíc oslavované na minulém režimu. Každý měl jistotu práce, hlavně tydlencty jistoty, který dneska nemáme. Nic z toho pan Horáček tenkrát neměl. Nevěděl, jestli si zítra pětikilem připálí cigáro nebo nebude mít ani na chleba. A ani s tím příslibem výjezdu si nevymýšlí, protože důležité bylo, aby člověka někdo pozval a socialismus měl jistotu, že nebude čerpat valuty na svůj výlet. A to ani nemluvím o tom, že pan Horáček by měl být opravdu vzorem mnohým, protože prokázal schopnost přežití v libovolném režimu bez toho, aby požadoval nějaké nezadatelné nároky na jistoty příjmu, bydlení, levných a kvalitních potravin a já nevím čeho ještě. A takovou a makovou mzdu a k tomu ještě základní příjem a je toho spousta, co dnes lidé požadují, aniž by hleděli na to, že někdo jiný musí pracovat, aby měli.

+9/−1
20.9.2016 0:29

J11a33n 43Š50e95s66t24á77k 3798299429654

Nebojte se, pochopil jsem vše dobře, a zbytečně to dramatizujete. Stálé zaměstnání za totáče opravdu nebylo potřeba, protože jste potřebovala tři čtyři stovky na nájem i s inkasem za byt 1. kategorie, a to bylo asi tak vše, protože když jste neplatila sociální a zdravotní pojištění, nic se nestalo, všude Vás ošetřili. Takže pak už stačil občas nějakej nezdaněnej šolich na živobytí, a měla jste vystaráno. A pokud jste si udělala malou brigádu na Západě, tak jste tam mohla vydělat za měsíc to, co tady za celý rok. - díky černému kursu valut;-D Takže hezky se snažíte, asi podle toho, co jste útržkovitě slyšela od přibuzných, ale je to úplně mimo hru.:-)

+6/−4
20.9.2016 0:43
Foto

L35e19o80n38t46ý42n50a 71C69h71v14á27t46a63l88o22v30á 1623565106

Tak pokud to nebyl problém, mohli tak přece žít všichni, tu nebo tam nějaký šolich na živobytí a bylo vystaráno. A proč to tedy tak nedělali všichni včetně Vás, vždyť to muselo být hrozně výhodné?

+4/−5
20.9.2016 0:56

J90a77n 95Š50e82s88t61á52k 3548359899104

Je to složitější, např. většina z nás neměla sestru provdanou na Západě, a tak si tam nemohla jezdit třeba párkrát za rok přivydělat. Byť jak správně poznamenáváte, to bylo "hrozně výhodné".:-)

+1/0
20.9.2016 1:22

J85a44r98a 19R85a24n88k 1381296859631

Autor pracoval za totace v recepci v hotelu, takze se asi vzdy nejakeho "pozvanI''

dockal...... mela jsem ve Svycarsku na navsteve byvaleho trenera volejbalu, nepustili ho bez "kamarada", ktery za nim chodil snad i na zachod..... takze autor uz zacina odpovidat skoro jako pan Hermaek.

+2/0
20.9.2016 1:38

J38a29n 26Š13e42s77t12á57k 3268719419744

Nevím opravdu jak jste myslela to, že "se autor asi vzdy nejakeho pozvanI dockal....." to byste mohla upřesnit. Jinak je pravda, že autor začal v roce 1971 pracovat na recepci hotelu jako noční vrátný, protože soudruzi tam kupodivu nikoho jiného se znalostí angličtiny a němčiny nesehnali, kdo by chtěl pracovat výhradně jen v noci. A po asi 4 letech výhradně noční práce, když se autor naučil ještě francouzsky a italsky, tak povýšil už na střídavé služby na recepci, tedy i denní. To trvalo asi do roku 1986, kdy začal být estébáckému vedení recepce i hotelu nepohodlný, a tak byl z hotelu vyhozen, mimo jiné jako záminka posloužila i distribuce tiskovin Jazzové sekce. Tak včil mudrujte,;-D Tady si můžete prohlídnout pár důkazů: http://sestak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=366222

+1/0
20.9.2016 9:58

V56ě23r40a 54K56a79b97í27č43k80o14v41á 7114646780357

Bože,vy vůbec nevíte,o čem mluvíte.

+3/0
20.9.2016 2:26

J16a72n 28Š80e15s24t66á31k 3668859299734

No možná s tím pan Horáček počítal, že mladší už o tom nic nevědí, a starší jako obvykle nad tím mávnou rukou, takže to klidně vypustil do světa jak se stalo, aby vzbudil dojem, že byl aspoň trochu "na dně" jako třeba Václav Havel, a tak s tím zabodoval. :-)

+1/0
20.9.2016 12:18

V51i77k72t37o53r 69J51a94n55i68š 2424576318678

To není pravda. Pokud jste neměl stálé zaměstnání, hrozil vám kriminál za tzv. příživnictví.

+1/0
21.9.2016 1:35

J29a57n 24Š84e11s77t97á75k 3518539539604

Tak to se řešilo úplně snadno, že se dotyčný nechal zaměstnat třeba jako deratizatér, a kolegům platil za to, že rozsypávali jedy i za něj. Prostitutky se podobně zase často nechávali zaměstnat jako uklízečky:-)

0/0
21.9.2016 13:04

J69a42n 56Š19e87s70t60á33k 3748659179754

malá oprava- mělo být prostitující, neb se to týkalo obého pohlaví:-)

0/0
21.9.2016 13:11
Foto

J86i41ř23í 82H79e46r40m69á59n46e94k 4186162812830

Mě napadla jedna věc: Proč se Horáček neschová pod ideologická křídla Václava Klause.

Ten přece vůbec nejlépe vystihl Horáčkovo životní krédo: "O peníze jde vždy až v první řadě".

+3/−2
19.9.2016 21:49

J51a75n 75Š36e29s83t92á10k 3188489459804

Všechno ještě může přijít:-)

+1/−1
19.9.2016 22:36

V70l96a96s91t63i49m47i96l 68K63r24a94u14s 3223824114323

Ano, každý kdo by snad mohl kandidovat proti Miloši Zemanovi, musí být okamžitě zdiskreditován. Teď je to Michal Horáček, zítra to bude možná někdo jiný. Rv

+9/−2
19.9.2016 19:52

J47a47n 12Š15e86s19t57á98k 3388869909934

Počkejte, to chcete jak říct, že se Horáčka snažím zdiskreditovat? A ke všemu proto, že možná bude kandidovat proti Zemanovi? Tak jistě tomu nevěříte ani sám, protože jinak byste mně vytknul, v čem nemám pravdu. Takže to bude jinak, Vám jen vadí, že jsem u Horáčka teď nepřimhouřil oči...:-)

+1/−1
19.9.2016 20:12

V41l14a44s43t65i69m72i61l 54K40r67a67u83s 3243864604793

Asi jsem váš text četl příliš rychle a povrchně. Proto jsem vás považoval za dalšího člena fan klubu Miloše Zemana, kteří se snaží v předstihu odstřelovat všechny potenciální protikandidáty MZ. Za to se vám omlouvám. Souhlasím s tím, že Michal Horáček není žádný svatý. Ostatně Miloš Zeman nebyl také žádný disident, svého času byl v KSČ. Pořád však považuji Horáčka za vhodnějšího kandidáta na prezidenta než je Zeman.

+6/0
19.9.2016 21:09
Foto

J32i17ř11í 91H76e70r11m43á74n82e86k 4496912342620

Pane Krausi, nechci se Vás nijak dotknout, ale všichni "disidenti" nebo skoro všichni, kteří se k tomu hlásili byli bývalí členové KSČ.

A "důkladní" členové. Dvacet, pětadvacet let v KSČ a sousta zásluh na "Vítězném únoru" a následujícím teroru.

+1/0
19.9.2016 21:47

J55a13n 37Š59e79s61t48á52k 3208489769164

Tak pokud jde o prezidentské fan kluby, tak se přiznám, že dosud začínám i končím zřejmě pořád jen s Masarykem:-) Jinak je jasné, že Zeman disidentem nebyl a "proslavil" se až tím článkem v Technickém magazínu, v době kdy už to stejně bylo na spadnutí. Sám mám proti Zemanovi iks výhrad, a i z toho pohledu by nemělo být nějak složité, najít vhodnějšího kandidáta, hlavně bez těch bezprověrkových Mynářů a vůbec proruských vazeb. Jde ovšem o to, jestli by si tam Horáček nedovedl zase jiné pochybné existence, což by ukázala až praxe. Zatím tady ale pořád nějak na kandidátkách postrádám pořádnýho chlapa či ženskou, sportovního typu, kterým by to i pálilo. A netýká se to jen prezidentského postu...

+1/0
19.9.2016 22:22

V78l44a30d71i32m95í29r 16J79a89v11o63r42a 4430102896858

Musí, nemusí. Někteří adepti to zvládnou sami.

0/0
20.9.2016 12:37

J85o22s61e16f 15H21a80v86r36á80n28e82k 9641891524

Kdysi jsem u Horáčka sázel na koně a občas jsem se nachomýtl i u hazardních her, které pořádal. Není to jeho nejlepší vizitka, chcete-li, ani má. Nicméně už v 89. když se začal politicky angažovat, jsme ho upozorňovali, že ho minulost zatěžuje, že tu revoluci vlastně poškozuje...

+1/−1
19.9.2016 19:50

J98a64n 31Š97e54s20t63á52k 3728279819644

Tak ty hazardní hry jako takové bych snad až tolik neodsuzoval, byla to přeci jen taková malá vzpoura proti totalitnímu režimu, či odreagování, i když se přiznám, že netuším, jak to vše probíhalo a jaký v tom lítaly prachy. Sám jsem se bouřil asi mírněji sbíráním gramodesek či poslechem rádia Luxembourg a tak. OVŠEM JE PRAvda, že to hráčské podhoubí pak ve spojitosti s nabytým revolučním vlivem vzápětí využil Horáček k založení Fortuny - no ještěže Vás neposlechl;-D

+1/0
19.9.2016 20:22
Foto

J11i72ř27í 45H60e58r65m33á35n25e98k 4736322482840

A rozkrádání majetku v socialistickém vlastnictví byla velká vzpoura proti režimu nebo pouhé nelegální obohacování?

+1/0
19.9.2016 21:36

J95a25n 11Š33e25s10t58á63k 3768229119444

Tak záleželo by na odpovídajících, třeba Rittig by jistě tvrdil, že to byla vzpoura, a že nelegálnímu obohacování se věnuje až teď po sametu;-D

+1/0
19.9.2016 22:25
Foto

J74i31ř69í 87H87e32r55m79á24n19e44k 4666342972650

Vždyť on přece seděl. Dělal vedoucího sámošky a spáchal maňase.

0/0
19.9.2016 22:54

J26a83n 64Š57e75s15t35á67k 3368719939664

no jo, tak to by mohl být prezidentem i Rittig, jako disident za totáče seděl, možná i s Havlem...;-D

0/0
19.9.2016 23:30
Foto

J64i52ř18í 49H33e58r23m89á12n65e36k 4216502752680

On právě takovéto týpky amnestoval.

0/0
19.9.2016 23:33
Foto

H69a86n80a 43V97l26k43o41v79á 9225634352394

Nemyslím, že Horáček byl papaláš. Patřil spíše ke skupině lidí, kteří se za každého režimu umí mít dobře. Do jedné sorty s veksláky, zelináři, taxikáři... Málokdo z těchto lidí se staral o politiku a už vůbec ne do míry nějakého disisdenství.

Jenže pan Horáček má charisma, je to bezpochyby chytrý člověk a s ohledem na to co může mít za soupeře mu dávám jisté šance.

A navíc si dovolím zopakovat něco, co jsem četla v jiné diskusi - bohatý Horáček vadí, ještě bohatší Babiš i se svou stbáckou minulostí nevadí...

0/0
19.9.2016 19:21

J48a62n 42Š26e93s65t89á36k 3168689209174

Nepsal jsem, že byl papaláš, ale že už jím je nyní, protože už nevnímá jaká byla skutečnost, a už jen věří své legendě, jak byl skvěle,j protože se měl dobře i když si nezadal s KSČ a s StB

+2/0
19.9.2016 19:27
Foto

J21i18ř63í 60H57e53r17m98á45n65e80k 4546382952490

No, nevím. Ani kriminálka nebyla nijak hloupá. Ale tyto kontakty asi nešly do registru svazků.

0/0
19.9.2016 21:37

J31a20n 37Š36e69s33t82á50k 3498329209274

tak jistěže hloupá nebyla, a navíc potřebovala vykazovat činnost, takže těžko mohla nechávat něco plavat, jen tak z rozmaru. A jestli občas přivřela oči, tak to rozhodně nebylo laciný...

+1/0
19.9.2016 22:29

J83a84r41m63i27l70a 36Č85e18r78n80á 2326682569356

Zato já mu dávám šanci malou. Kdepak, tyhle typy lidé nemusí. Babiše ano. Lidé dávno kašlou na to, že měl někdo možná nějakou stbáckou minulost. Kdyby, teoreticky, stáli ve volbách proti sobě Horáček a Babiš, je to jasné.

0/−3
19.9.2016 19:55
Foto

V93á82c80l87a87v 96C26h68u25c77h41m49a 6835371668236

Ach ti zhrzeni "disidenti". To musíte hrozně snášet, že na vás společnost zapomněla. Rv

+3/−1
19.9.2016 19:19



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.