Exkluzívní report z kalamitního Brna
Obloha se pozvolna zatáhla a kolem poledne to začalo. Napřed spadlo pár kapek vody a pak už padaly vločky. Samé vločky, sníh! Několik desítek minut. A než se člověk nadál, bylo ho všude plno, nejméně jeden až dva centimetry. Pak sice sněžení přestalo a nastal opět klid, zdálo se že bude vše v pořádku. Šaliny jezdily v naprosté pohodě a člověku nezbylo než v duchu smeknout před tím, jak brněnská MHD, tedy Dopravní podnik města Brna, má vše pod kontrolou.
Jenže byl to klid před bouří. Naštěstí jen obrazně, protože žádná vichřice do Brna nakonec nedorazila. O to větší úder si ale připravilo sněžení, Kolem třetí začalo totiž opět sněžit, tentokrát již vytrvale, téměř dvě hodiny. Takže kolem páté už bylo místy až pět centimetrů sněhu. Důsledkem byl totální dopravní kolaps, jak dokládá také zpráva na IDnes, kde je mj. prohlášení:
´Velké problémy měla městská hromadná doprava například na "Svoboďáku", ten ucpaly stojící tramvaje. "Stálo skoro celé Brno. Provoz brzdilo velké množství nehod, ať už s vozidly MHD nebo tím, že sražená auta blokovala koleje," uvedla pro ČTK mluvčí brněnského Dopravního
podniku Hana Pohanová.´
To jen na okraj, protože zbytek si většina z nás dokáže představit sama podle vlastních zkušeností a stále mokrých bot či přicházející chřipky, ať v Brně či kdekoliv jinde. Z toho pohledu by tento článek byl naprosto zbytečný. Kdyby se ovšem brněnský Dopravní podnik nezapsal právě do dějin, podobně jako kapitán Chesley Sullenberger se svým přistáním na řece Hudson. Na kterého si jistě muselo vzpomenout pár Brňáků z těch několika stovek, čekajících přes hodinu na roli /hlavním nádraží/ na svou šalinu do Starého Lískovce. Je nutno předeslat, že v Brně to ale bylo v obráceném gardu.
Fotodokumentace s vysvětlením následuje:
Po první čtvrthodince čekání si někteří nedočkavci začali testovat, jestli by zvládli cestu sice na kolejích ale pěšky.
Zanedlouho je už na nástupišti brněnského tramvajového uzlu narváno, ještěže se aspoň pořád drží třícentimetrová vrstva sněhu a dá se tak vzpomínat třeba na Vánoce.Vtom se z ničeho nic, po asi půlhodině čekání, objevila jako dárek tramvaj č. 10, jezdící taky do Starého Lískovce podobně jako osmička, na kterou všichni čekají. Malý problém je to, že desítka tam jezdí jen do 17.00 hod, potom už otáčí 200 metrů za nádražím na smyčce a vrací se do vozovny. Ale proč by teď při tom kolapsu nemohla udělat ještě jedno kolo do Lískovce, zvláště když se do vozovny stejně přes zasekané Brno nedostane? Asi nemohla, pan řidič si v klidu odjel sólo odpočívat o kus dál, zjevně pobaven našimi prosbami i výčitkami. Nikde žádný dispečer, nikdo. Musíme tedy čekat dál.
Po další čtvrthodince zase svitla naděje, opět přijíždí prázdná desítka. Řidič už je sdílnější, masa čekajících nešťastníků je vskutku impozantní a dožaduje se jízdy do Lískovce. Zkouší tedy volat na dispečink, ovšem nikdo mu to nebere, takže nám sděluje, že to sám riskovat nemůže a chystá se odjet, což vzápětí i udělá.
Mladá dívka v modrém šátku moc nechápe a už to vzdává, zatímco někdo se ještě pokouší řidiče zlomit, marně.
Taky další foto s nevěřícím výrazem mladé slečny a kluka nad odjíždějící prázdnou šalinou dokládá, že mladým přeci jen asi chybí ten totalitní výcvik. I když zrovna u brněnského dopravního podniku by se za totáče jistě nestalo, že v takové krizové situaci by na nádraží nebyl žádný dispečer. To jsme konstatovali my pamětníci, a snažili se o trošku veselí připomenutím starýho fóru, jak borec sedl na Ruzyni do linky Praha - Brno a po startu vlítl do kabiny s pistolí a zakřičel: "A teď poletíte do Brna!" Pilot na to: "Ale vždyť letíme do Brna." Načež borec zahlásí: "Letos jsem letěl do Brna už třikrát, a vždycky jste přistáli v Mnichově!" Kdoví, kdyby byl mezi čekajícími někdo aspoň s maketou pistole, tak by dost možná řidiče do toho Lískovce donutil změnit směr.
Po asi hodině čekání jsme se dočkali, aspoň ti co vydrželi, konečně vytoužené osmičky. Objevila se jako zjevení, bohužel jen jedna. Ale aspoň ti nejpotřebnější mohli odjet. Zasloužili si to všichni, bez výjimky.
Ale nebylo to zadarmo, jak je vidět na pár nastupujících, kteří se ještě zkouší vměstnat do již vzpínajícího se tramvajového airbusu.
Snad ještě malé shrnutí. Nevíme nic o všech problémech, které právě řešilo ředitelství Dopravního podniku ve svém království 300 metrů od nádraží. Možná všichni vařili čaj řidičům a cestujícím, uvíznutým na trati, možná se pan ředitel z toho sněhu zhroutil, nebo odklízel chodník od sněhu aby někdo neuklouznul a DPMB třeba nezažaloval, a na řízení mu už nezbyl čas. Tak či onak, asi můžou být pasažéři Sullenbergerova Airbusu moc rádi, že jejich hrdina na rozdíl od brněnských řidičů neváhal směr letu i cílové místo změnit. Byť nutno přiznat, že v Brně nešlo snad o život, doufejme, ale jen o pár chřipek nebo angín.
Jan Šesták
Jak prezident Petr Pavel řešil své známky
"Moje vize byla nemít žádný portrét, nemít žádnou známku, a pokud možno se takhle nezviditelňovat." Dále na středeční tiskové konferenci pan prezident Pavel zmínil, že to není způsob prezentace, který by mu byl vlastní.
Jan Šesták
Rozhlas vykročil do další stovky naplno, stejně jako děkování za pozvání
Nejen náš rozhlas, ale podobně i televize či internetové podcasty jsou zaplaveny inflací děkování za pozvání. Zejména ve vysílání zpravodajských stanic, jakou je třeba Český rozhlas Plus, s krátkými vstupy expertů či politiků.
Jan Šesták
Michael Kocáb si asi dovolil už hodně
Když na stanici ČRo Plus řekl: "Prezident s komunistickou minulostí? Plivnutí do tváře všem obětem komunistického režimu," a dodal: "Naprosto nepřijatelné a zklamání, že je tady 70 % voličů, kterým nevadí komunistická minulost."
Jan Šesták
Danuše Nerudová naštěstí nepostoupila
Danuše Nerudová se ze začátku zcela vážně chlubila tím, že nemá jako jedna z mála žádnou komunistickou totalitní minulost. Stopla to až poté, když se stala terčem vtipů kvůli tomu, že byla za totáče teprve školačkou.
Jan Šesták
Ministerstvu zdravotnictví České republiky
Vážení pracovníci ministerstva zdravotnictví. Velmi pravděpodobně došlo v souvislosti s aktuálním nouzovým stavem ke dvěma pochybením ministerstva, které na různých úrovních buď řídíte, nebo kde máte různé funkce.
Další články autora |
Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka
Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...
Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie
Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné
Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...
Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let
Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...
Ruský zbrojní průmysl vzkvétá. Díky čínské pomoci výroba dramaticky roste
Premium Přes citelné západní sankce ruský zbrojní průmysl vzkvétá. Tamní produkce zbraní se dramaticky...
Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů
Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...
Budoucnost válčení? Stíhačka řízená AI obstála v „boji“, vezla i šéfa letectva
Americký šéf letectva Frank Kendall se poprvé proletěl experimentální stíhačkou F-16, kterou místo...
Hamás má týden na příměří, jinak Izrael vtrhne do Rafáhu, spekuluje Egypt
Izrael dal palestinskému radikálnímu hnutí Hamás týden na to, aby přijal dohodu o příměří a...
Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!
Správné finanční návyky a dovednosti vznikají právě v dětství. Mnoho dětí je přijímá přirozeně od svých rodičů, kteří jsou pro děti velkým vzorem....
- Počet článků 505
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2755x