Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Magistrát Brna je k nezastavení v kauze vraku škodovky za 250 tis.

Nyní dokonce hrozí exekucí i právnímu zástupci paní Trenčanské, a jak jinak, v podobně absurdním případě! Neuvěřitelně graduje případ konspirativně odtažené staré škodovky paní Trenčanské, kterou pak brněnský Magistrát skrýval 7 let na nekrytém parkovišti, a když se z ní stal vrak, začal před rokem po majitelce vymáhat včetně úroků za parkovné téměř 200 tisíc. Poté, co jsme se proti nehoráznému rozsudku řádně odvolali, přišel další úder. Autoritativní režim si na chudáka hůl vždycky najde, a tak nám bylo doručeno Usnesení soudu - do 3 dnů od doručení zaplatit ve věci samé soudní poplatek za odvolání ve výši Kč 8 570,-  

Takže nezbývalo nic jiného než všeho nechat, a začít rychle sepisovat žádost o osvobození od soudních poplatků tak, aby se vše do 72 hodin stihlo. Jenže to se lehce řekne ale mnohem hůř provádí, pokud žijete ve městě Brně, kde je primátorem Roman Onderka, jinak též stínový ministr dopravy. Zřejmě proto, aby dokázal oprávněnost svého stínového ministrování,  je na dopravu pan primátor Onderka takový metr, že ať je někdo v Brně řidičem nebo jen chodcem, tak je když ne jednou nohou v kriminále, tak určitě v nebezpečí v tom smyslu, že na něj může být kdykoliv poslán exekutor.

    A přesně tohle se přihodilo i mně, jinak i právnímu zástupci paní Trenčanské,  a bylo to načasované buď díky velké náhodě nebo i záměrně tak, že oněch 72 hodin na odvolání se přesně shodovalo s posledními třemi dny, které mi zbývaly k podání odvolání proti jinému majstrštyku Městské policie v Brně.  

Případ, ze kterého se vyvinul další neuvěřitelný kousek brněnského Magistrátu,  začal vlastně již 1. května 2007, kdy bylo v Brně několik demonstrací, uzavřeny některé ulice i zranění policisté.

  Pár dní potom,  v sobotu 5. května odpoledne jsem slyšel na stanici Český rozhlas zprávu o tom, že na Moravském náměstí v Brně se koná pod dohledem Policie ČR pokojná demonstrace proti veletrhu IDET a radarovým základnám v ČR. Protože se zajímám jak o dění v Brně tak i v celé České republice, rozhodnul jsem se tuto demonstraci navštívit a spojit to s pravidelnou návštěvou mé oblíbené kavárničky Priority cafe, rovněž na Moravském náměstí.  Zajímalo mě to i z toho důvodu, že obdobná demonstrace dne 1. května t.r. nebyla veřejnosti přístupná kvůli policejnímu kordonu, který vytvořil z okolí  nám. Svobody uzavřenou zónu.  

Po příjezdu MHD na ulici Českou jsem volně procházel směrem k ulici Brandlova a sledoval jsem různě rozmístěné skupiny policistů, kteří ovšem nikomu nebránili v pohybu tak jako u demonstrace dne 1.5. na ulicích vedoucích k nám. Svobody. Pokračoval jsem dál po levé straně Brandlovy ulice a když jsem došel na její konec a octnul jsem se na Moravském náměstí, vlastním místě demonstrace, spatřil jsem vlevo skupinku asi 5 bavících se policistů. Prošel jsem kolem nich a protože mě nechali bez povšimnutí, začal jsem přecházet jak jsem se domníval uzavřenou silnici bez žádné dopravy a sledoval jsem dění v přilehlém parku, zejména tanečníky tancující za zvuků hlasité technohudby. Asi v půli silnice jsem  zaslechl nějaké pokřikování a dokonce jsem se otočil a měl jsem dojem, že to vychází od hloučku policistů, nevěnoval jsem tomu ovšem pozornost. Vzhledem k silné hudbě jsem výkřikům nerozuměl a navíc jsem věděl, že kdyby byl vstup omezen jen na příslušníky skupiny, která si prostor k demonstraci objednala /tak jako dne 1.5./ tak by mě příslušnící MP Brno jistě nenechali jít dále.

  Když jsem přišel na začátek parku, najednou se u mě objevil příslušník MP Brno č. 0850 a ptal se mě, proč jsem nešel po přechodu. Tak jsem mu řekl, že  jsem snad v uzavřené zóně demonstrace, která je přece přístupná na rozdíl od demonstrace 1. května, na kterou jsem po vysvětlení hlídkujících policistů nešel. A dodal jsem, že  tady mně nikdo nebránil když jsem procházel kolem něj a kolegů.  Příslušník MP Brno č. 0850 pořád nechápal moje vysvětlení a stále mně vytýkal chůzi mimo přechod. To bylo velmi neobvyklé, protože mě na to mohl upozornit již tehdy, kdy jsem pár metrů od něj do vozovky vstoupil, kdy jsem ho navíc mohl ještě dobře z bezprostřední blízkosti slyšet. Pomalu mi začalo docházet, že se může buďto jednat o kratochvíli skupinky příslušníků či v horším případě, o úmyslnou provokaci se záměrem ospravedlnit případný fyzický zásah vůči mně a hlavně vykázat činnost a tak prokázat, že Městská policie byla na stráži míru a pořádku v plné pohotovosti.

Vše skončilo tím, že jsem byl po 18 letech opět zadržen, jen Veřejnou bezpečnost z 28.10.1989 tentokrát nahradila Městská policie. Na rozdíl od zadržení tehdejší VB  to ovšem už tentokrát nemělo být grátis, těžkooděnci MP po mně chtěli pokutu 1000 Kč a to za údajně neoprávněné přecházení vozovky mimo přechod.. Což jsem pochopitelně odmítnul a po obvyklých procedurách jsem byl asi po 30 minutách propuštěn. Následující den jsem vše podrobně vylíčil a požádal o přešetření v e-mailu, který jsem poslal na velitelství MP, e-mailovou korespondenci můžete shlédnout po kliknutí zde

V poměrně lakonické odpovědi se tedy vedoucí Odboru inspekce ředitele MP Brno paní Mašková dopustila naprosto diletantských chyb, když konstatovala např. ", že jste v uvedený den přecházel vozovku mimo značený přechod pro chodce a tím jste se dopustil přestupku" což svědčí mj. o tom, že zřejmě není moc obeznámena s následujícím zákonem: 


ČÁST PRVNÍ-ZÁKON O PROVOZU NA POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH
§ 54 (1) Je-li blíže než 50 m křižovatka s řízeným provozem, přechod pro chodce, místo pro přecházení vozovky, nadchod nebo podchod vyznačený dopravní značkou "Přechod pro chodce", "Podchod nebo nadchod", musí chodec přecházet jen na těchto místech.

Pokud by totiž paní Maškové tato pasáž nebyla cizí, tak by nemohla vytýkat chůzi mimo přechod, neb ta je za jistých podmínek možná, a ty jsem všechny dodržel. Rovněž se vůbec nevyjádřila k moji žádosti o zajištění videozáznamu, přestože je tohle místo kamerami pokryto.  Tady jsem usoudil, že veškerá snaha komunikovat s MP je zbytečná, a čekal jsem tedy na to, jak vše dopadne poté, co " bude celá věc postoupena nezávislému správnímu orgánu k dořešení."

 "Nezávislý" orgán, tedy Magistrát města Brna reagoval tak, že Příkazem datovaným 27.7.2007  odpapouškoval neerudované konstatování paní Maškové a tak prohlásil, že jsem vinen a musím zaplatit pokutu 1 500.- Kč . Tento příkaz s odůvodněním je přístupný kliknutím zde a tady.

Proti tomu jsem podal následující odpor:kliknout prosím zde   /je zde i pasáž týkající se zastávek Vlhká/

Na to Magistrát reagoval sdělením k odporu - dokument se nachází po kliknutí tady

Výsledkem bylo tedy to, že Magistrát krkolomným způsobem ve sdělení k odporu vypočítal, že jsem údajně zmeškal o dva dny lhůtu s tím, že rozhodnutí nabylo právní moci 29.8.2007, což bylo ovšem provedeno až 12.9.2007. Pochopitelně tak považoval vše za "spláchnuté" a referentka magistra Čížková zřejmě dostala i prémie. Možná i za to, že taktně přehlídla i můj apel na podnět k řešení nebezpečné situace na zastávkách  tramvají Vlhká, které jsou úplně bez přechodů a přitom je to jedno z nejexponovanějších míst v Brně. To jsem zjistil ovšem až po více než dvou letech, během kterých jsem čekal na to, že budu za svůj námět pro zvýšení bezpečnosti občanů města Brna a tedy těch, kteří úředníky Magistrátu platí, nějak odměněn a případně i přizván ke spolupráci v řešení. Odměna přišla, ovšem poněkud jiného  ražení, kdy si někdo na Magistrátě po více než dvou letech vzpomněl, že by možná neuškodilo poslat na mě exekutora a poslal mi "Výzvu k zaplacení nedoplatků" - kliknout prosím  zde

Takže mi nezbylo, než zajít do archivu Magistrátu vyžádat si celý spis, a následně se pokusit odborníkům  stínového ministra dopravy a tedy profesionálům dopravněsprávních činností problematiku vysvětlit: zde

Za zmínku ovšem stojí i spis samotný, zachycující policejní mašinerii při vyšetřování, kde je snad nejkurióznější vydání Usnesení /kliknout  ZDE/ , ve kterém se Magistrát dožaduje po Městské policii aby vyhotovila plánek místa přestupku a vyznačení trasy přecházení chodce. Tady je ovšem třeba ocenit skvělou práci MP, která se nespokojila s plánkem  ale zřejmě v nadplánu pořídila dvě fotografie, do kterých plánek zakreslila/fota ZDE a TADY/.  Škoda jen, že se nikdo z odborníků, ať už pracovníků Magistrátu nebo Městské policie, nepokusil  přeměřit vzdálenost,  která mě při přecházení dělila od vyznačených přechodů. Zjistili by totiž, že byla větší než 50 metrů, a že jsem se tedy ani v tom žádného přestupku nedopustil. Jen pro úplnost poznámka ke druhé fotce, kde je rodinka s dítětem u přechodu, který je blíž než 50 metrů od inkriminovaného místa - tento přechod ovšem není vyznačený dopravní značkou "Přechod pro chodce" a nemůže být tedy pro posouzení brán v úvahu, už proto že při vybledlé barvě a slabším zraku je prakticky neviditelný.

  Možná škoda, že Magistrát neudělal spolu s Městskou policií i se mnou jako s domnělým pachatelem rekonstrukci činu. Jistěže bych jim při ní taky doporučil přeměření pásmem a dohlédl i na to, aby nezaměnili líc pásma s centimetry za rub s palcy, které jsou více než dvojnásobně větší.  

Celá věc má ovšem další rozměr, který souvisí právě s tím, že zastupuji paní Trenčanskou v další absurdní kauze vyvolané brněnským Magistrátem, a to již proslulým, nyní téměř čtvrtmilionovým parkováním staré škodovky.

Rozhodně si vůbec nemyslím, že by třeba pan primátor Onderka dal svým podřízeným příkaz, aby se pokusili na mě něco najít a tak mi ztížit podmínky pro obhajobu paní Trenčanské.  To si jen spíš některý z úředníků pomyslel, že by mohl udělat panu primátorovi radost, když tento absurdní /ne/přestupek po více než dvou letech opět vytáhne na světlo.

  Závěr bude naštěstí již aspoň trochu optimistický.  Původní zdrcující Rozsudek soudu, který souhlasil s požadavkem Magistrátu města Brna na zaplacení částky za skladování vozidla ve výši Kč  213 060,-  byl doplňujícím, téměř třístránkovým Rozsudkem, zaplněným složitými výpočty různých úrokových sazeb, snížen o celých 620 korun na již přece jen příjemnějších Kč 212 440.-  Soud tedy zamítl žalobu zatím aspoň v této částce a věřme, že je to první vlaštovka, která naznačuje, že vítězství zdravého rozumu by na sebe nemuselo již dlouho nechat čekat.  

Autor: Jan Šesták | pondělí 9.11.2009 9:00 | karma článku: 19,07 | přečteno: 1471x
  • Další články autora

Jan Šesták

Jak prezident Petr Pavel řešil své známky

"Moje vize byla nemít žádný portrét, nemít žádnou známku, a pokud možno se takhle nezviditelňovat." Dále na středeční tiskové konferenci pan prezident Pavel zmínil, že to není způsob prezentace, který by mu byl vlastní.

9.6.2023 v 10:38 | Karma: 15,38 | Přečteno: 539x | Diskuse| Společnost

Jan Šesták

Rozhlas vykročil do další stovky naplno, stejně jako děkování za pozvání

Nejen náš rozhlas, ale podobně i televize či internetové podcasty jsou zaplaveny inflací děkování za pozvání. Zejména ve vysílání zpravodajských stanic, jakou je třeba Český rozhlas Plus, s krátkými vstupy expertů či politiků.

23.5.2023 v 11:23 | Karma: 9,78 | Přečteno: 250x | Diskuse| Média

Jan Šesták

Michael Kocáb si asi dovolil už hodně

Když na stanici ČRo Plus řekl: "Prezident s komunistickou minulostí? Plivnutí do tváře všem obětem komunistického režimu," a dodal: "Naprosto nepřijatelné a zklamání, že je tady 70 % voličů, kterým nevadí komunistická minulost."

26.1.2023 v 12:16 | Karma: 27,00 | Přečteno: 1709x | Diskuse| Společnost

Jan Šesták

Danuše Nerudová naštěstí nepostoupila

Danuše Nerudová se ze začátku zcela vážně chlubila tím, že nemá jako jedna z mála žádnou komunistickou totalitní minulost. Stopla to až poté, když se stala terčem vtipů kvůli tomu, že byla za totáče teprve školačkou.

15.1.2023 v 18:40 | Karma: 31,99 | Přečteno: 1275x | Diskuse| Společnost

Jan Šesták

Ministerstvu zdravotnictví České republiky

Vážení pracovníci ministerstva zdravotnictví. Velmi pravděpodobně došlo v souvislosti s aktuálním nouzovým stavem ke dvěma pochybením ministerstva, které na různých úrovních buď řídíte, nebo kde máte různé funkce.

16.12.2021 v 0:35 | Karma: 20,45 | Přečteno: 641x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Hamás zveřejnil video Američana a Izraelce unesených v říjnu loňského roku

27. dubna 2024  19:18,  aktualizováno  21:55

Palestinské hnutí Hamás v sobotu zveřejnilo video zachycující dva z rukojmích, které uneslo při...

Trumpova potenciální viceprezidentka zastřelila fenu. Byla nevychovaná, napsala

27. dubna 2024  21:46

Guvernérka Jižní Dakoty Kristi Noemová, kterou by si exprezident a předpokládaný republikánský...

Rusko útočilo na zařízení, která zajišťují dodávky plynu do EU, řekl Zelenskyj

27. dubna 2024  20:14,  aktualizováno  20:33

Sledujeme online Sobotní vzdušný útok ruských sil na energetickou infrastrukturu Ukrajiny cílil na plynárenská...

Povolení stavby do měsíce a online. Úředníci v obavách, mezi stavaři skepse

27. dubna 2024

Premium Místo obíhání stavebních úřadů a shánění razítek k povolení stavby nebo rekonstrukce bude lidem...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 505
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2755x
Pamětník, který se snažil byť jen nepatrně ovlivňovat dění u nás už za totality, a tak by se pomocí blogu rád pokoušel o totéž i nyní...

Seznam rubrik